گالری تصاویر آرشیو بانک صوت کتابخانه ارتباط با ما صفحه اصلی
  18 ربيع الأول 1441
| 2019 November 15
رهگیری سؤال پرسش و پاسخ ارسال سوال  
:کلمه کلیدی
بیشتر
:پاسخ دهنده
:گروه :تعداد نمایش در صفحه
:ترتیب نمایش :ترتیب


تعداد نتایج جستجو:6
 
پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
کد:70511/970تاریخ پاسخ: 12 رمضان 1431 گروه: متفرقات قرآن
سؤال سؤال: باسلام و عرض ارادت تعدادي از كتاب هاي موجود محل كار فرسوده و ازبين رفته است در داخل اين كتاب ها آيات قرآن و احاديث نيز نوشته شده درمحل و شهر ما كارخانه اي نيست كه كاغذ را خمير كند تصميم به خاك كردن آنها داريم راه كار و حكم مربوطه را بفرمايند باتشكر
پاسخ:
هوالعلیم

می توان آنها را در رودخانه انداخت و یا دفن نمود.

    پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
    کد:24608/932تاریخ پاسخ: 24 رمضان 1431 گروه: متفرقات قرآن
    سؤال سؤال: در قرآن كريم الفاظي نظير لعلّ و مانند آن آمده است آيا اين لفظ به ‏همان معني كه در بين مردم رايج است (كه نشانه شك و ترديد و عدم يقين ‏است) به كار رفته يا نه؟
    پاسخ:
    هوالعلیم
    لعلّ در زبان قرآن به معنای امید و توقع حصول شی است نه شک و شبهه در آن .
      پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
      کد:88652/848تاریخ پاسخ: 10 رمضان 1431 گروه: متفرقات قرآن
      سؤال سؤال: با سلام. من در حال حفظ قران هستم و اکنون به لطف خدا 13جزءرا حفظ کرده ام .1. می خواستم نظر حضرت عالی را راجع به حفظ قران بپرسم.2.در مواقعی که عذر شرعی دارم آیا میتوانم فقط به منظور حفظ کردن قرآن بخوانم تا از برنامه حفظ و کلاس عقب نیفتم.
      پاسخ:
      هوالعلیم
      پاسخ این سوال داده شده است .
        پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
        کد:34598/520تاریخ پاسخ: 18 ذوالحجه 1430 گروه: متفرقات قرآن
        سؤال سؤال: سلام محضر مبارك عرض مي شود در سوره آل عمران آيه 7 تاويل آيات قرآن مختص خداست يا ائمه هم تاويل قرآن را ميدانند؟ با اينكه علامه طباطبايي در الميزان فرموده اند دانستن تاويل قرآن مخصوص خداست. واو در والراسخون في العلم چه واوي است؟
        پاسخ:
        هوالعلیم
        اگر ائمه علیهم السلام تأویل آیات راندانند پس اینهمه روایاتی که در بارۀ آیات از جانب آنها آمده است چه معنایی دارد؟
        باید دانست که علم امام علیه السلام عین علم خدا است وامام مظهر علم حق است پس منافاتی ندارد.
          پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
          کد:22805/212تاریخ پاسخ: گروه: متفرقات قرآن
          سؤال سؤال: سلام علیکم ، اخیرا نرم افزار های متون قرآن بر روی تلفنهای همراه عرضه گردیده است. حال آیا قراءت قران از روی موبایل موجب بی احترامی به قران نمی شود. همچنین آیا می توانیم قبل از خواب البته به صورت خوابیده ار روی موبایل قرآن بخوانیم. با تشکر فراوان
          پاسخ:

          هوالعالم اشکالی ندارد.

            پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
            کد:59156/213تاریخ پاسخ: گروه: متفرقات قرآن
            سؤال سؤال: در روایات و اخبار دیده می شودکه امیر المومنین علیه السلام در یک شب تا به صبح قران را ختم می کردند و یا هنگامی که پای خود را از روی زین بر طرف دیگر آن قرار می دادند یک ختم قرآن انجام میدادند ، و یا از بزرگان دیگر وارد است که از حجر الاسود تا درب کعبه ختم قرآنی را انجام می دادند. این قضیه قطعا در عالم ماده امکان پذیر نمی باشد چون هر چقدر هم انسان قران را سریع بخواند به اندازه فاصله درب کعبه تا حجر الاسود نمیشود ، خواهشمندم این مطلب راتوضیح دهید
            پاسخ:

            هو العالم

            البته چنانچه خود جنابعالی اشاره فرمودید قرائت قرآن در شرائط مادی و محکوم بر زمان و مکان از عهده چنین موردی ناتوان و عاجز می باشد ولی مسئله از این قبیل نیست.یعنی حادثه ای که در این موارد اتفاق می افتد،از جنس حوادث و پدیده های عالم ماده و طبع نمی باشد،بلکه از سنخ قضایا و حوادث عالم ملکوت و مثال است. یعنی نفس انسان بواسطه اشراف و قدرت در بکارگیری قوای ملکوتی می تواند اجسام مادی را از جمله بدن و زبان و چشم و گوش و غیرۀ خود را در تسخیر قوای ملکوتی درآورد و قانون ماده را برطبق آن تسخیر و اراده تغییر دهد. و با خواست و میل خود منطبق سازد.

            مثلا شنیده می شود که بعضی طی الارض دارند یا بر روی آب حرکت می کنند، و یا در هوا راه می روند.این همان تسخیر ماده در تحت سلطه و سیطره ملکوت است که قانون مکان و زمان را در احاطه خود می آورد، نه اینکه خود مقهور قانون زمان و مکان گردد. بدین صورت که بدن خود را از ثقل و سنگینی می اندازد و شرائط ماده را در زمین بر طبق میل خود عوض می کند و بر این قیاس ،حال دربارۀ قرائت قرآن نیز مسئله این چنین است.امیرالمومنین علیه السلام با تصرف در ملکوت ماده که همان زبان ،گوش،چشم و غیره است،زبان را بر طبق قانون ملکوت و قاعده عالم برزخ و مثال به خدمت می گیرد و این زبانی که در شرائط عادی سرعتی محدود دارد و الفاظی محدود می تواند ادا نماید. با همین سرعت عادی زمان را برای خود آن چنان بسط می دهد که تمام قرآن بر همان زبان در 5 ثانیه تلاوت می شود.ولی گوشهای عادی نمی تواند آن تلاوت را بشنود.

              1

                Skip Navigation Links.

              کلیه حقوق در انحصارپرتال متقین میباشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

              © 2008 All rights Reserved. www.Motaghin.com


              Links | Login | SiteMap | ContactUs | Home
              عربی فارسی انگلیسی