گالری تصاویر آرشیو بانک صوت کتابخانه ارتباط با ما صفحه اصلی
  19 رمضان 1445
| 2024 March 29
رهگیری سؤال پرسش و پاسخ ارسال سوال  
:کلمه کلیدی
بیشتر
:پاسخ دهنده
:گروه :تعداد نمایش در صفحه
:ترتیب نمایش :ترتیب


تعداد نتایج جستجو:7
 
پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
کد:78899/3027تاریخ پاسخ: 24 رمضان 1433 گروه: ازدواج موقت
سؤال سؤال: با سلام. فرموده اید ازدواج موقت باید بر اساس ملاکهای عقلانی باشد. لطفا ملاکات عقلانی برای ازدواج موقت را بیان نمایید.
پاسخ:

هوالعلیم.
قبلا عرض کردیم.

    پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
    کد:58632/2014تاریخ پاسخ: 13 محرم 1433 گروه: ازدواج موقت
    سؤال سؤال: سلام علیکم،نظر حضرتعالی در مورد ازدواج موقت چیست و آیا برای سلوک انسان مضر است؟
    پاسخ:

    هوالعلیم.
     ازدواج موقت باید بر اساس ملاک‌های عقلانی صورت پذیرد و در غیر این صورت موجب ازدیاد توقع و خواست‌های توهّمی و تخیّلی و در نتیجه هجوم اوهام خواهد شد

      پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
      کد:18649/1082تاریخ پاسخ: 24 شوال 1431 گروه: ازدواج موقت
      سؤال سؤال: آيا كسي كه قادر به ازدواج نيست از طرف پدر و مادر، داشتن دوست دختر براي او اشكال دارد.اگر ممكن است كمي توضيح دهيد
      پاسخ:
      هوالعلیم
      گرچه ازدواج موقت نه ( دوست پسر یا دختر ) برای چنین مواردی و مشابه آن تشریع شده است ولی باید توجه داشت که در بسیاری از موارد خصوصاً در جامعه کنونی بسیار محتمل است که انسان به عواقب و تبعات پیش بینی نشده مبتلی گردد پس باید در این موارد به شرائط سهل تری برای ازدواج دائم ملتزم شوید.
        پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
        کد:78016/332تاریخ پاسخ: 10 رمضان 1431 گروه: ازدواج موقت
        سؤال سؤال: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم.لطفا درباره ی متعه و نکاح دائم و نحوه ی صحیح آنها و تا ثیراتی که در نفس انسان دارد و اینکه چرا امروزه در جامعه ی ما ترویج نیافته و نکاح دائم نیز کاری سخت و غولی ترسناک جلوه کرده وانجام این دو و به خصوص متعه توسط مشاورین و حتی علما به جوانان توصیه نمی شود و از طرفی فشار جنسی بر جوانان و خطر آلوده شدن به گناهان و مفاسد و جامعه ی آلوده و خطرناک واز طرفی نیاز طبیعی انسان به این امر مهم و حیاتی و روایات معصومین علیهم السلام در تائید و تاکید این سنت حسنه به این امر اهتمام نمی شود و با دیده ی متحجرانه و مقدس مابانه به آن نگریسته میشود و برای خیلی ها مسئله ای خلاف و متضاد با عرف و شرع تلقی می شود توضیحاتی بفرمائید.
        پاسخ:
        هوالعلیم
        بحمدالله خود جنابعالی توضیح و شرح بسیار مفید و گویا برای مخاطبین و همچنین برای خود بنده داده اید و حقیر را از بیان و تبیین این مسئله بی نیاز فرمودید .جزاکم الله خیراً. انشاء الله دعا بفرمائید همه در انجام این مطالب موفق گردیم!!
          پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
          کد:74989/785تاریخ پاسخ: 29 جمادی الثانی 1431 گروه: ازدواج موقت
          سؤال سؤال: برای ازدواج موقت چه شرایطی باید رعایت شود
          پاسخ:
          هوالعلیم
          ازدواج موقّت مثل دائم است منتهی حقوق و الزام های آن را ندارد.
            پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
            کد:17781/517تاریخ پاسخ: 9 ربیع الثانی 1431 گروه: ازدواج موقت
            سؤال سؤال: زن شوهر داری که شوهرش معتاد است و زن دیگر با آن زندگی نمیکند و به خانه پدر خود رفته و دنبال اخذ طلاق از راه های قانونی میباشد،آیا نزدیکی با این زن حرام است؟آیا میتوان صیغه خواند؟ از نظر منطقی، این زن کاملا از شوهر خود جدا شده است و فقط اسمش در شناسنامه ی وی است.آیا این توجیهی برای ارتباط با این زن میشود یا خیر؟
            پاسخ:
            هوالعلیم
            ارتباط با زن شوهردار مادامی که شرعاً از شوهر خود طلاق نگرفته باشد به هر نحوی حرام می باشد.
              پاسخ دهنده: حضرت آية اللـه حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني
              کد:30575/433تاریخ پاسخ: گروه: ازدواج موقت
              سؤال سؤال: برای جوانی که در معرض گناه جنسی است و شرایط ازدواج ندارد ایا صیغه کردن درست است؟ خدا گناهانم را می بخشد؟ باتشکر
              پاسخ:

              هوالعالم

              ازدواج متعه و موقّت در اسلام جائز است و براي كساني كه قادر بر ازدواج دائم نيستند به طريق اولي مشروع مي باشد و هيچ فردي نمي تواند انسان را از عمل به تكليف شرعي منع نمايد و اول كسي كه بر خلاف دستور صريح اسلام و سنّت قطعي رسول خدا از انجام متعه و ازدواج موقّت منع نمود خليفه ي دوّم عمر بن الخطّاب بود و أمير المؤمنين عليه السّلام فرمودند: اگر عمر جلوي اين تكليف الهي و سنّت اسلامي را نمي گرفت هيچگاه زنا در ميان اجتماع واقع نمي گرديد. بنابراين جلوگيري و ممانعت از اين تكليف و دستور الهي متابعت از خليفه ي دوّم عمر بن الخطّاب بوده و رويگرداني از آئين مقدّس اسلام تلقّي خواهد شد.

                1

                  Skip Navigation Links.

                کلیه حقوق در انحصارپرتال متقین میباشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

                © 2008 All rights Reserved. www.Motaghin.com


                Links | Login | SiteMap | ContactUs | Home
                عربی فارسی انگلیسی